Piagam Pelanggan

KAMI WARGA  PEJABAT PENDIDIKAN DAERAH KLANG

DENGAN PENUH TEKAD DAN ILTIZAM BERIKRAR DAN BERJANJI

AKAN MENUMPUKAN SELURUH TENAGA DAN USAHA KAMI UNTUK:

  1. Memastikan pelanggan yang berurusan di kaunter dilayan dalam tempoh 30 minit;
  1. Memastikan setiap aduan bermaklumat lengkap pengadu  yang diterima oleh Pegawai Penyelaras Aduan dikeluarkan Surat Akuan Terima (SAT) dalam tempoh 24 jam dari tarikh terima aduan;
  1. Memastikan permohonan  pertukaran murid  warga negara yang memenuhi syarat diproses dan diberikan keputusan dalam tempoh 3 hari bekerja;
  1. Memastikan surat pertukaran guru di dalam daerah dapat dikeluarkan  dalam tempoh 14 hari bekerja selepas mesyuarat panel;
  1. Memastikan keputusan  peperiksaan awam  diedarkan  kepada calon pada hari keputusan dikeluarkan;
  1. Memastikan surat kelulusan permohonan rayuan bersekolah semula bagi kes disiplin yang memenuhi syarat dikeluarkan dalam tempoh 21 hari bekerja;
  1. Memastikan surat kelulusan permohonan   bersekolah semula yang memenuhi syarat dikeluarkan dalam tempoh 5 hari bekerja;
  1. Memastikan bayaran kepada pembekal perkhidmatan/kerja dijelaskan dalam tempoh 14 hari bekerja selepas dokumen lengkap diterima;
  1. Memastikan setiap aduan rasmi kerosakan di sekolah diambil tindakan pemeriksaan awal dalam tempoh 7 hari bekerja dari tarikh terima aduan.

KAMI AKAN MEMASTIKAN ANDA MEMBAWA BERSAMA MAKLUMAT YANG BETUL, LENGKAP DAN MEMATUHI SEMUA SYARAT DAN PERATURAN YANG TELAH DITETAPKAN.

 

        JIKA ANDA ADA SEBARANG PERTANYAAN SILA BERHUBUNG TERUS KEPADA PEGAWAI DAN KAKITANGAN KAMI DI KAUNTER UTAMA

PEJABAT PENDIDIKAN DAERAH KLANG